Jasmin seuratuomarikoulutuksessa.

26.9.2018

Jasmin Paukkunen

Uutta osaamista seuraan!

NTL:ssä pitkään luistellut ja tällä hetkellä myös luistelukouluohjaajana toimiva Jasmin Paukkunen kouluttautuu tähtisarjojen seuratuomariksi.

Seuratuomarikurssi järjestettiin Myyrmäen jäähallilla Aktia Trophyn yhteydessä 22.-23.8.2018 ja siihen kuului luentoja muun muassa tuomarin velvollisuuksista ja säännöistä sekä tähtiarvioinnin arvostelukriteereistä. Koulutukseen osallistujat pääsivät myös harjoittelemaan arviointia käytännössä: lauantaina videoiden avulla ja sunnuntaina livetilanteessa B-silmujen ja Minien kilpasarjoissa. Kurssi päättyi kirjalliseen kokeeseen ja tuomaripätevyyden saadakseen koulutukseen osallistuvien tulee tehdä vielä kaksi tuomariharjoittelua, joista ensimmäisen Jasmin tekee jo kotikisoissa 13.10.2018.

Jasminin mukaan koulutus oli haastava, mutta myös samalla tosi antoisa ja hauska. Sain sieltä myös lisää eväitä oman ohjaamiseni kehittämiseen. Tuomariuralla toivon kehittyväni, saavani uusia kokemuksia ja ystäviä sekä saan pysyä rakkaan lajin parissa.

Jasminin koulutuksesta on myös seuralle tulevaisuudessa paljon iloa, pystyyhän Jasmin seuratuomarina auttamaan hienosti seuraa mm. kotkisojen ja seuran sisäisten kilpailujen arviointityössä.