Lokakuun kisaterveiset

31.10.2018

Luisteluunsa tyytyväinen Janette.

Kotikisat ja lisää finaalipaikkoja

Kilpailukausi jatkui lokakuussa kotikisoilla, jossa kisasi liki 30 seuran yksinluistelijaa. 12.10.2018 käydyissa ISU-sarjojen kilpailuissa parhaiten seuralaisista onnistui hienosti kansallisissa noviiseissa 4. sijalle luistellut Anni Vuorikallas. Myös esimerkiksi Minea Vaulamo, joka kilpaili ensimmäistä kertaa kansallisissa noviiseissa, luisteli kilpailuissa hyvin sijoittuen sijalle 11.

Kotikisojen tähtisarjat kilpailtiin 13.10.2018 ja niistä seuran luistelijat saivat myös pokaalisijoja Helmi Holopaisen sijoittuessa Minit 2009 -sarjassa hopealle ja Janette Ratilaisen Aluesilmujen Alue Cup -kilpailussa pronssille. Luistelijamme saivat myös hienoa palautetta tuomareilta erityismainintojen muodossa, joita tällä kertaa saivat Oona Kyllinen (valovoimainen esiintyminen), Ella-Maria Konttinen (upeasti pyörivät piruetit) ja Janette Ratilainen (hyvä vaakapiruetti).

Kotikisoissa jaettiin myös Uudenmaan alueen tähtisarjojen Aluesilmut-sarjan ensimmäiset aluemestaruuskilpailupaikat. Janette Ratilainen oli yksi finaalipaikan napanneista.

Lokakuussa käytiin myös SM-noviisien 1. lohkokilpailu, jossa seuraa edusti Sanni Sainio. Alkusyksyn sairastelut verottivat vielä Sannin kilpailukuntoa, mikä näkyi myös kilpailun tuloksissa.

Lokakuun lopussa Aluedebytanteissa kilpaillut Minea Vaulamo ja Aluenoviiseissa luistellut  Anni Kujala osallistuivat myös Mäntsälän Jäätaitureiden kutsukilpailuun. Minni sai sekä kutsukilpailusarjassa että Alue Cup -valintakilpailussa hienosti toisen sijan ja täten itselleen oikeutetusti myös finaalipaikan aluemestaruuskilpailuun. Samoin finaalipaikan itselleen lujasti Anni Kujala.

Onnittelut kaikille hienoista kilpailusuorituksista ja tsemppiä tuleviin kisoihin!