Marraskuun kisaterveiset

2.12.2018

Aada ja Maj valintakisassa.
Tintit kk-kisassa
Sanni ja MJT:n tytöt EisCupissa

Lisää finaalipaikkoja ja kv.kisakokemuksia.

Marraskuussa järjestettiin valintakilpailuja niin ISU- kuin tähtisarjojenkin kilpailuissa. Kansalliset noviisit tavoittelivat finaalipaikkoja Järvenpään Taitoluistelijoiden 10.11.2018 järjestämässä 1. lohkokilpailussa, jossa seuraa edustivat Juliette Ratilainen, Anni Vuorikallas, Aada Leskelä ja Emilia Järvinen. Tytöistä parhaiten ohjelmassaan onnistui Aada Leskelä, joka on tällä hetkellä kiinni noviisien hopeafinaalikilpailupaikassa. Finaalipaikat elävät kuitenkin vielä, koska noviisien 2. lohkokilpailut on vielä käymättä. Kilpailussa finaalipaikkoja tavoittelivat myös kansalliset juniorit, joissa seuraamme edusti Tuuli Järvinen.

Tähtisarjoissa Aluemestaruuskilpailupaikkoja tavoittelivat marraskuussa minit ja taitajat. Keravan Luistinseuran 8.11. järjestämässä minien valintakilpailussa finaalipaikan nappasivat sarjavoittoon luistimen nauhojen aukeamisesta huolimatta luistellut Helmi Holopainen ja Sara-Sofia Lahti, joka sai kilpailussa myös erityismaininnan upeasta ikkunaliu'usta. Myös Enna Heikkola sai erityismaininnan hienoista pirueteista. Taitajat Axel -sarjalaiset puolestaan kilpailivat finaalipaikoista Hyvinkäällä 17.11.2018, josta finaalipaikan pronssisijan kera saavutti Ilona Karjalainen.

Kansainvälistä kisakokemusta marraskuussa haettiin Itävallan Innsbruckissa järjestetystä EisCup 2018-kilpailusta, jossa seuraa edusti Sanni Sainio. Mäntsälän Jäätaitureiden kanssa yhdessä toteutettu kisamatka oli ikimuistoinen ja kaikin puolin onnistunut. Sannin ohjelmiin jäi jonkun verran parannettavaa, mikä antaa yhden hyvän lisäsyyn lähteä vastaavalle kisamatkalle myös ensi vuonna!

Marraskuussa käytiin myös useampi kutsukilpailu, joista tuliaisina oli lisää pokaalisijoja Toivo Ilomäen voittaessa Taitajat, ei Axel -sarjansa Hyvinkään kutsukilpailuissa. Inka Lehtola sai samasta kilpailusta B-silmut sarjassa erityismainnan laadukkaista pirueteista.

Onnittelut kaikille hienoista suorituksista ja tsemppiä myös tuleviin kisoihin!