Harrasteluistelu uuteen kukoistukseen -hanke etenee hienosti!

8.12.2019

Taiturit-ryhmäläisiä

Myös Harrastajakyselystä hyviä tuloksia.

NTL sai keväällä 2019 Opetus- ja kulttuuriministeriöltä seuratoiminnan kehittämistukea Harrasteluistelu uuteen kukoistukseen -hankkeeseen, jonka tavoitteena on mm. entisestään monipuolistaa ja laajentaa harrasteluistelun polkua.

Hankkeen osana seurassa aloitti syksyllä harrasteluistelun vastuuvalmentajana ja toiminnanjohtajana Asta Uusimäki, joka vastaa muiden luistelukoulu- ja harrastajaryhmien ohessa myös uuden, hankkeen osana perustetun, Taitajat -ryhmän toiminnasta.

Hankkeen toteutumista seurataan niin seuran hallituksen kuin hankkeen oman ohjausryhmän toimesta. Ohjausryhmään kuuluu seuran puheenjohtaja Kaisa Sainion ja Asta Uusimäen lisäksi kolme harrastajaluistelijan vanhempaa, Anu Lehiö, Susanna Ahlfors ja Terhi Kokko.

Kuluvana syksynä ohjausryhmä järjesti harrasteluistelua ja sen kehittämistä koskevan kyselyn, jossa kerättiin palautetta ja toiveita sekä harrasteluistelun vanhemmilta että luistelijoilta itseltään. Seura sai kyselystä hyvää palautetta harrasteluistelun kehittämisestä sekä luistelijoiden toiveista. Palaute otetaan huomioon hankkeen jatkokauden tukihakemusta tehtäessä ja tavoitteena on, että seura saisi jatkaa hanketta seuratuen kera myös kaudella 2020-2021. Erityisen hienoa kyselyssä oli saada palautetta myös suoraan harrasteryhmien luistelijoilta itseltään, heidän toiveistaan ja ajatuksistaan.

Lue lisää kyselyn tuloksista täältä.