YL kilpailukäytännöt

KILPAILUKÄYTÄNTÖ

Kilpailuvuorot ja ilmoittautuminen

Vastuuvalmentajat päättävät mihin kilpailuihin seura osallistuu ja ketkä luistelijat ovat kilpailuvuorossa. Valmentajat ovat sähköpostitse yhteydessä luistelijan perheisiin niiden luistelijoiden osalta, joille kilpailua ehdotetaan. Kilpailut, joihin seura osallistuu, ovat nähtävissä myös yksinluistelun vuosikellossa. Kilpailijan tulee olla kaikissa harjoituksissa paikalla kisaa edeltävänä viikkona osallistuakseen kilpailuun.

Jos saat vastuuvalmentajalta sähköpostin kilpailuun ilmoittautumisesta, ilmoita kilpailuvuorossa oleva luistelija kilpailuun MyClubissa (linkki myös sähköpostissa) viimeistään valmentajan viestissä ilmoitettuna päivämääränä. Ilmoittautuminen ajoissa on luistelijan perheen vastuulla - myöhässä tulleita ilmoituksia ei toimiteta eteenpäin.

Kilpailuvastaava Maj Holmberg lähettää ilmoittautumislomakkeen järjestävälle seuralle tai täyttää ilmoittautumisen liiton Taikkari-järjestelmään.

Oman kilpailualueen ulkopuolella olevien kilpailujen osalta hallitus päättää kilpailuun
osallistumisesta, huomioiden kilpailuun päässeiden luistelijoiden määrän, kisapaikkakunnan sijainnin ja oletettavissa olevat kustannukset.

Ilmoittamisen peruuttaminen

Ilmoittautumisia hoitaa kilpailuvastaava Maj Holmberg. Jos luistelija ei esimerkiksi sairastumisesta johtuen voikaan kilpailla, siitä tulee ilmoittaa pikaisesti kilpailuun lähtevälle valmentajalle ja Maj Holmbergille. Jos peruutus ehditään ilmoittaa järjestävälle seuralle ajoissa, osallistumismaksua ei peritä - tämän jälkeen peruutettaessa luistelijasta tulee toimittaa järjestävälle seuralle sairastodistus.

Lisätietoja kilpailuista

Tiedot siitä, ketkä luistelijat pääsevät mukaan kilpailuun, löydät kilpailunjärjestäjän kotisivuilta kilpailunvahvistuksen ja luistelelijalistan julkistamisen jälkeen. Myös kilpailujärjestys ja aikataulu julkaistaan kilpailunjärjestäjän kotisivuilla.

Etelä- kilpailualueella järjestetyt kilpailut

Nurmijärven taitoluistelijat kuuluvat tähtisarjojen osalta Etelä- kilpailualueeseen. Kilpailuissa noudatetaan STLL kilpailusääntöjä kaudelle 2023-2024.

Kilpailumaksut

• Kilpailumaksut määräytyvät seuraavasti:
    • seuran omat kuukausikilpailut: ei kilpailumaksua.
    • seuran omat kutsukilpailut: laskutetaan koko kilpailumaksu (mikäli kilpailukohtaisesti seuran hallitus ei muutoin päätä). Kilpailumaksun suuruus, ks. seuraava kohta.
    • Oman alueen kilpailuissa tähtisarjat tähtioarvioinnilla: kilpailumaksu 55 €/tintit, 65 € muut tähtisarjat. ISU-sarjat 85 € / yksi ohjelma, 105 € / kaksi ohjelmaa.
    • Interclub- ja kansainvälisten kilpailujen sekä lohkon ulkopuolella järjestettävien kilpailujen osalta maksut määritetään erikseen.
    • Liiton alaiset valintakilpailut (debytantit, noviisit, sm-noviisit, juniorit, sm-juniorit) 85 € / yksi ohjelma, 105€ / kaksi ohjelmaa
    • Saavutettu finaalipaikka liiton alaisissa kilpailuissa (debytantit, noviisit, sm-noviisit, juniorit, sm-juniorit) ei maksua
    • Jos kilpailuun pääsee mukaan alle viisi luistelijaa ja kulut meinaavat nousta yli hintakaton päättää hallitus lähdetäänkö kilpailuun.
    • Aikuismuodostelma / Frozen Mistrals: Kilpailumaksu 10 €/luistelija/kilpailu. Joukkue maksaa itse mahdolliset hotelliyöpymiset, myös valmentajan yöpymisen.
  • Kilpailumaksut koostuvat järjestävän seuran kilpailumaksusta, tuomaripalkkioista, valmentajan mahdollisista lisätyötunneista sekä tarvittaessa matkakustannuksista. Sarjakohtaisen kilpailumaksun suuruus selviää kilpailun kilpailukutsusta.
  • Seura perii kilpailumaksut kilpailuun osallistuvilta luistelijoilta jälkikäteen.
  • Testimaksut 40€/testi

Mukaan pakattava

• Luistimet, suojat, kisasukkikset, kisapuku, seuran fleece/kisakietaisu ja valkoiset tai beiget sormikkaat sekä huopa tms. pukuhuoneeseen (suojaa kisapukua mm. luistimia kiinnitettäessä)
  • Hiusten laittamiseen/korjailuun tarvittavat tarvikkeet, haluttaessa meikit
  • Kilpailumusiikki, myös varamusiikki
  • Lämmittelyä varten seuravaatteet (takki/housut), juomapullo ja hyppynaru

Kilpailupaikalle saapuminen

• Kilpailupaikalla on oltava tuntia ennen omaa luisteluvuoroa.
  • Luistelija ilmoittautuu itse kilpailutoimistoon, jättää tarvittaessa kilpailumusiikin sille varattuun paikkaan ja vie tavarat hänelle osoitettuun pukukoppiin. Poislähtiessä muista ottaa oma levy mukaan.
  • Jos valmentaja kulkee luistelijoiden kyydeillä, ensimmäisenä luisteleva huoltajineen huolehtii valmentajan kuljettamisesta kilpailupaikalle. Vastaavasti viimeisenä luisteleva huolehtii valmentajan kuljettamisesta kotiin.

Kilpailupaikalla oleminen

• Kilpailupaikalla valmentaja ohjaa luistelijoita huolehtien mm. kilpailuvuorolle valmistautumisesta. Jos valmentaja ei ehdi ohjaamaan alkulämmittelyssä (esim. seurakaverin kisasuorituksesta johtuen), luistelija aloittaa itsenäisesti lämmittelyn saamiensa ohjeiden mukaisesti (noin 50 min ennen oman verrytelyryhmän alkua).
  • Luistelijat ovat valmentajan seurassa kilpailusuorituksen päättymiseen saakka ja saavat valmentajalta palautteen heti suorituksen jälkeen (ellei valmentaja jää/mene heti saattamaan seuraavaa luistelijaa kilpailusuoritukseen).
  • Kilpailusuorituksen jälkeen kilpailijat tekevät loppulämmöt valmentajien ohjeiden mukaisesti.
  • Vanhemmat ja muut kannustajat seuraavat kilpailua katsomosta käsin. Pukukoppeihin menevät vain luistelijat ja valmentaja.