K1

K1 on kilpaileva yksinluistelun ryhmä, jossa kilpailaan kansallisella tasolla. Pyrkimyksenä on edetä SM-tasolle.

Ryhmän valmentaja

Yksinluistelun vastuuvalmentajat Maj Holmberg ja Katja Lähteenmäki

Ryhmän luistelijat

Helmi Holopainen, Toivo Ilomäki, Lara Lindqvist, Fanny Lahti, Janette Ratilainen, Lilja Holopainen, Aada Hellman, Erika Harju, Wilma Paananen, Luka Kauppinen, Jessica Martikainen, Elina Zhang.

Pelisäännöt

Pelisäännöt 2023-2024:

1. Ei saa kiusata.

2. Kuunnellaan valmentajaa.

3. Tullaan ajoissa treeneihin.

4. Ota kaikki tavarat oheisiin.

5. Tee parhaasi jäällä ja oheisissa.

6. Kannustetaan kaikkia.

Vanhempien pelisäännöt 2023-2024:

1. Pidetään huolta nuoren kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista (ravinto, lepo).

2. Annetaan valmentajille työrauha.

3. Käytetään viestinnässä oikeita kanavia

5. Hoidetaan ilmoittautumiset ja laskut ajoissa

6. Osallistutaan tasapuolisesti seuran toimintaan ja kannustetaan kaikkia tasapuolisesti

K1 jäällä

K1 -ryhmässä harjoitellaan hyvän perusluistelutaidon lisäksi kaikkia kaksoishyppyjä, kaksoishyppy-yhdistelmiä, kaksoisakselia ja kolmoishyppyjä sekä muita elementtejä.

K1 oheisissa

K1 -ryhmä harjoittelee oheisissa kahdesti viikossa sekä kerran viikossa fysioterapiassa ja kerran viikossa tanssissa. Oheisharjoittelu on suunniteltu tukemaan jääharjoittelua. Pääpaino on fyysisessä harjoittelussa, vartalon hallinnassa, oikeiden liikeratojen harjoittelussa sekä kimmoisuuden ja aerobisen kestävyyden lisäämisessä. Luistelijoiden ikä huomioidaan oheisharjoittelussa ja jokaiselle räätälöidään omaan ikä- ja kehitystasoon sopivia harjoitteita.

Vakuutukset/
passit

Seura edellyttää, että K1-ryhmässä luistelevilla alle 18-vuotiailla on riittävä vakuutusturva. Kilparyhmissä luistelevien tulee hankkia kilpailusarjan edellyttämä STLL:n kilpailupassi.