Asta Uusimäki toiminnanjohtajaksi ja harrasteluisteluvastaavaksi

9.7.2019

Asta Uusimäki

Seuralla koossa vahva ja ammattitaitoinen valmentajatiimi.

NTL:n uudeksi toiminnanjohtajaksi ja harrasteluisteluvastaavaksi on valittu Asta Uusimäki, joka on monille seuralaisille jo entuudestaan tuttu.

Asta vastaa 1.8.2019 alkaen seuran toiminnanjohtajana toimimisen lisäksi harrasteluistelusta ja harrasteluistelun kehittämisestä, käytännön seuratoiminnan organisoinnista sekä mm. seuratoiminnan yleisestä kehittämisestä. Asta osallistuu myös aktiivisesti harrasteluisteluryhmien valmentamiseen ja Astaa nähdään tarvittaessa myös kilpaluistelijoiden jäillä.

Asta on 1-tason yksinluisteluvalmentaja, joka on aiemmin ohjannut ja valmennut NTL:n lisäksi myös monessa muussa Etelä-Suomen taitoluisteluseurassa. Asta luisteli itse 12-vuotiaaksi saakka kilpatasolla ja on ohjannut ja valmentanut niin luistelukoululaisia ja harrasteryhmiä, kehitysryhmäläisiä kuin aikuisiakin. STLL:n 1-tason valmentajakoulutuksen lisäksi Asta on osallistunut erilaisiin STLL:n ja ESLU:n ohjaaja- ja valmentajakoulutuksiin ja toiminut mm. yhden alueryhmän vastuuvalmentajana, mistä Asta myöntää nauttineensa paljon – aluetasolla kilpailevien luistelijoiden kanssa on todella kiva tehdä töitä. Asta kertoo olevansa joustava, vastuuntuntoinen ja halukas kehittymään valmentajana sekä korostaa sitä, että valmennustyö lasten ja nuorten kanssa on hänelle kutsumus.

Toiminnanjohtajana elokuun alkuun saakka toimiva Katja Lähteenmäki jatkaa seuran palveluksessa, mutta keskittyy jatkossa enemmän kilpaluistelijoiden valmennukseen yhdessä Maj Holmbergin kanssa. Katjan ja Majn lisäksi tulevalla kaudella jäällä nähdään myös Tarja Forsman, joka osallistuu aikuisluistelijoiden valmentamisen lisäksi myös muutaman muun ryhmän valmentamiseen. Frozen Mistrals -joukkuetta luotsaa jatkossakin Inka Bister ja kilpaluistelijoiden tanssinopettajana jatkaa Hanna Savolainen.

Vahvan valmennusosaamisen omaavien valmentajien lisäksi tulevalla kaudella jäillä nähdään myös useita ohjaajia. Seuralla on monta kokenutta ja koulutettua ohjaajaa, mutta myös uusille, tehtäviinsä koulutettaville ohjaajille, on tarvetta. Jos olet kiinnostunut ohjaajan tehtävästä, laita viestiä Kaisalle (ntl.hallituspj@gmail.com).

Ks. lisää seuran valmentajista ja ohjaajista täältä. Astan tiedot lisätään sivuille elokuun alussa. (Huom. valmentajat lomailevat heinäkuun.)