Muistutus NTL syyskokouksesta 17.11.2021 - Vetoomus jäsenistölle osallistua seuran talouden elvytykseen

15.11.2021

NTL sääntömääräinen syyskokous järjestetään Klaukkalan jäähallin pienessä neuvotteluhuoneessa keskiviikkona 17.11.2021 klo 18.00 alkaen, kokouksen asialaista alla vielä liitteenä.

Hallitus on kuluneen kauden aikana saanut huomattavan paljon palautetta kausimaksuista, varainhankinnasta ja siihen liittyvästä varainhankintamaksusta. Tästä syystä toivommekin mahdollisimman suurta osallistujamäärää yhdistyksen kokoukseen, jotta voimme avoimesti käydä läpi seuran kulurakennetta menneiltä sekä kuluvalta kaudella.

Yksi suurimmista syistä mm. kausimaksujen korotuspaineisiin on viimeiset 2 kautta, jolloin covid19 vuoksi olemme joutuneet perumaan kaikki tapahtumapäivät, seuran järjestämät kilpailut oheismyynteineen sekä joulu- ja kevätnäytökset. Näiden tapahtumien tuotto-odotus on ollut budjetissamme merkittävä. Emme ole myöskään voineet järjestää aiempien vuosien mukaisia varainhankintatapahtumia (inventaariot tms.), joilla olemme saaneet merkittäviä kertaluontoistuottoja koko seuran käyttöön. Lisäksi muutama kausi sitten jäsenistö on päättänyt luopua NTL:n Klaukkalan jäähallin kahvion talkoovuoroista ja täten myös kahviotoiminnan tuotto-osuus on korvattu kahviolisänä kausimaksuihin. Covid19 on myös valitettavasti vaikuttanut negatiivisesti seuramme luistelijamääriin, joka on tällä hetkellä ollut laskusuuntaisessa trendissä. Tämä tarkoittaa, että samoja hallinnollisia kuluja ja mm. jäämaksuja on jakamassa aiempia vuosia huomattavasti pienempi luistelijamäärä.

Olemme siis 2 kautta tehnyt negatiivista tulosta ja tämä on vaikuttanut seuran talouteen merkittävästi. Nyt olemme siinä tilanteessa, että tarvitsemme jäsenistön näkemystä, mihin suuntaan seuran toimintaa ohjataan, jotta saamme talouden elpymään. Tunnistettuja keinoja elvyttämiseen ovat mm. kausimaksujen korotus, varainhankinnan määrän kasvattaminen, varainhankinnan ulottaminen kaikkiin luisteluryhmiin (mukaanlukien myös harrasteryhmät), sekä erilaisten sponsoritukien hankinta.

Hallitus on äärimmäisen halukas kuulemaan jäsenistön näkemyksiä erilaisista elvytyskeinoista ja näihin talkoisiin toivomme suurta osallistujamäärää. NTL ry:n toiminta on meidän kaikkien yhteinen asia – erityisesti luistelijoidemme. Kannustammekin kaikkia osallistumaan syyskokoukseen!

Osallistuaksenne kokoukseen tulee kauden jäsenmaksu (40 € luisteleva jäsen, 25 € ei luisteleva jäsen) olla maksettuna sekä jäsenen tulee olla 16 vuotta täyttänyt saadakseen äänioikeuden. Ei luistelevan jäsenen 25 € jäsenmaksu on lähetetty perheille ja sen maksaminen on vapaaehtoista, mutta osallistuaksesi kokoukseen äänioikeutettuna tulee tämä maksu olla maksettuna ennen kokousta.

Pyrimme selvittämään mahdollisuutta osallistua kokoukseen myös etänä. Mikäli tiedät varmuudella ettet pääse paikan päälle fyysisesti, mutta haluat osallistua - laita ystävällisesti viesti ntl.hallituspj@gmail.com jotta näemme kuinka moni olisi mahdollisesti tulossa kokoukseen etänä.

Syyskokousterveisin,

Nurmijärven Taitoluistelijat Ry