Helmikuun kisaterveiset

9.3.2020

Helmikuu aloitettiin Hyvinkää Trophyllä, johon osallistui toistakymmentä seuralaista. Lotta Valtonen ja Toivo Ilomäki voittivat Taitajat, Axel -sarjansa ja samoin korkeimmalle palkintokorokkeelle kiipesi Emilia Järvinen Aluejunioreissa. Myös Inka Lehtola onnistui hyvin luistellen A-silmuissa 4. sijalle. Oona Kyllinen puolestaan sai B-silmuissa erityismaininnan upeista pirueteista.

Heti seuraavana viikonloppuna eli 8-9.2. Vihdin Taitoluistelijat järjesti kutsukilpailut sekä Aluejunioreiden Alue Cup -valintakilpailun. Ilona Karjalainen tuli Aluejunioreissa toiseksi saaden myös finaalipaikan tähtisarjojen aluemestaruuskilpailuun. Helmi Holopainen luisteli B-silmuissa pronssille ja myös Inka Lehtola (5. A-silmuissa) ja Daniela Perklén (5. Taitajat, Axel) onnistuivat sarjoissaan hienosti. Kilpailuissa oli myös ensikertalalaisia Olivia Leskelän ja Alexandria Suomen aloittaessa kilpailu-uransa Tintit-sarjassa.

Riihimäellä käytiin 21-23.3.2020 Easter Cup 2020 -kilpailu, johon halukkaita kilpailijoita olisi ollut paljon enemmän, kuin mukaan lopulta mahtui. Kovatasoisen kilpailun onnistujia olivat mm. noviiseissa 7. sijalle luistellut Ella-Maria Konttinen ja ensimmäistä kertaa junioreissa kilpaillut Aada Leskelä, joka onnistui erityisesti lyhytohjelmassaan luistellen pitkässä sarjassa kokonaispisteissä sijalle 22.

Ks. lisää kilpailuista täältä.