Fysiovalmennusta vahvistetaan kilpaluistelijoiden viikko-ohjelmassa kaudella 2021-2022

25.4.2021

Mervi Valimaa

NTL tiivistää yhteistyötä Klaukkalan fysioterapian kanssa

NTL ja luistelijat ovat olleet erittäin tyytyväisiä fysioterapeutti Mervi Valimaan fysiotunteihin. Fysiovalmennusta vahvistetaan kaudella 2021-2022, jolloin fysiot tulevat sisältymään joka viikko R3-R5 -ryhmien ohjelmaan.

NTL valmentaja Katja Lähteenmäki nosti esiin seuraavia asioita, joissa valmennus uskoo ja odottaa olevan hyötyä pitkällä aikavälillä:

• harjoittelun monipuolistuminen yhteistyöllä
  • yhteistyössä rasitusvammojen ennaltaehkäisy
  • tiettyjen osa-alueiden harjoittelun lisääntyminen, kun yksi oheisharjoitus lisää harjoittelu-ohjelmaan
  • ammatillisen näkemyksen laajentuminen
  • vuosisuunnitelman kokonaisuuden laajentuminen.

Tämän kauden viimeiset fysiotunnit pidetään viikolla 17. NTL kiittää Merviä haasteellisesta kaudesta ja toivottaa aurinkoista kesää! Odotamme innolla jatkoa!

Lue alta Mervin mietteitä kuluneesta kaudesta ja ajatuksia tulevaan.

Moikka,

Fysioterapeuttina olen erittäin onnellinen yhteistyömme tiivistämisestä. Toiminta on nyt käynnistetty ja poikkeusvuodesta huolimatta olemme päässeet kartoittamaan ja kehittämään lajin edellyttämiä ominaisuuksia, mm. keskivartalon voimaa, mikä sekä parantaa taitoluistelun elementtejä, että ennaltaehkäisee tehokkaimmin alaselän rasitukseen liittyviä ongelmia.

Hyvä pohjatyö on tehty ja seuraavalla kauden tavoitteet on suunniteltu yhteistyössä valmennuksen kanssa, jolloin kaikki osa-alueet tukevat entistä paremmin ja tiiviimmin toisiaan.

Omina tavoitteinani ovat mm. liiketaitojen ja lajiominaisten voimaominaisuuksien kehittäminen sekä luoda luistelijoiden kuormituksen hallinnan seuranta osaksi harjoittelua. Tämä tarkoittaa sitä, että fysioterapeutti ei tulisi mukaan vasta vaivojen ilmaantuessa vaan kulkisi sekä luistelijoiden ja valmennuksen rinnalla optimoiden kaikkien suoritusta.

Terveisin, Mervi Valimaa