Onnistumisia ja uusia kokemuksia – NTL:n kutsukilpailussa nautittiin luistelun ilosta

29.11.2022

Tintteihin osallistuivat NTL:n (vasemmalta oikealle) Milja Mäkynen, My Salmi, Elisa Pietilä ja Lilian Hellman.
Kielo Holopainen valmistautuu suoritukseensa valmentajansa Katja Lähteenmäen kanssa.
Luka Kauppinen onnistuneen suorituksen jälkeen.
Erika Harju luistelusuorituksessaan.

Nurmijärven Taitoluistelijat järjestivät yksinluistelun kutsukilpailun lauantaina 26. marraskuuta Klaukkalan jäähallissa. Mukana kilpailussa oli lähes 60 lasta ja nuorta. NTL:n luistelijoita nähtiin jäällä yhdeksäntoista.

Jäällä nähtiin upeita esityksiä kahdeksassa eri kilpailusarjassa, joiden lisäksi Tintit-sarja järjestettiin varsinaisen seurakilpailun ulkopuolella. Kilpailussa oli iloinen ja rento tunnelma, joka näkyi monissa onnistuneissa suorituksissa ja onnellisissa hymyissä.

Menestystä NTL:n luistelijoille

NTL:n Luka Kauppinen ja Anna Sovijärvi saavuttivat omissa sarjoissaan ensimmäisen sijan. Timi Zhang, Erika Harju, Jessica Martikainen, Toivo Ilomäki ja Janette Ratilainen sijoittuivat omien sarjojensa toisiksi. Wilma Paananen sijoittui sarjansa kolmanneksi. Lisäksi Kielo Holopainen sai erityismaininnan kauniista vaaka-asennoistaan.

Ensimmäistä kertaa kilpailutilanteessa

Tintit-sarjaan osallistui tällä kertaa vain NTL:n luistelijoita, sillä se järjestettiin varsinaisen seurakilpailun ulkopuolella. Kahdelle heistä kilpaohjelman esittäminen yleisölle ja tuomaristolle oli aivan uusi kokemus. Milja Mäkynen ja Elisa Pietilä kertoivat jännittäneensä ensimmäistä kilpailutilannettaan.

- Jäälle astuessani tärisin, mutta musiikin alkaessa se jännitys katosi, kertoi Pietilä.

Molemmat ensikertalaiset toivovat pääsevänsä pian uudelleen kilpailemaan. Kivointa heidän mukaansa oli se, että jäällä sai olla ihan yksin, eikä muita tarvinnut väistellä.

Kotihallissa on helppoa luistella

Oman sarjansa voittoon luistellut Luka Kauppinen on aloittanut kilpauransa tänä syksynä. Lauantain kutsukilpailu olikin hänelle ensimmäinen kotihallissa luisteltu kilpailu.

- Omassa hallissa kilpaileminen oli jännittävintä tähän mennessä, koska paikalla oli niin paljon tuttuja katsomassa, kertoi Kauppinen.

- Suoritus meni kuitenkin tosi hyvin, sillä kotihallin jää on itselle niin tuttu, Kauppinen jatkoi.

Seura, jossa luistelijat viihtyvät

Nurmijärven Taitoluistelijoissa on monia eri ryhmiä kaikenikäisille lapsille, nuorille ja aikuisille. Ilmoittautuminen kevätkaudelle on nyt auki seuramme nettisivuilla. Tule mukaan luistelemaan!

Juttu luettavissa myös Nurmijärven Uutisissa, linkki