Prinsessa Ruususen maailma heräsi eloon jäällä

29.4.2023

Kielo Holopainen ja Anni Kujala
Nuori prinsessa perheineen
Onnellinen loppu

Nurmijärven Taitoluistelijat järjestivät vuotuisen kevätnäytöksensä lauantaina 22.4. Näytökseen osallistuivat kaikki NTL:n luistelijat.

Perinteikkäästi Klaukkalan jäähallilla järjestetyn näytöksen teemana oli tänä vuonna ihana satu Prinsessa Ruususesta. Jäällä nähtiin kaikkea suloisista metsän eläimistä pelottavaan Pahatareen.

Prinsessa Ruusunen kasvoi tarinan aikana pienestä tytöstä nuoreksi aikuiseksi. Ruususta lapsena esittänyt Kielo Holopainen oli innoissaan saadessaan tärkeän roolin.

- Olen aina ennen ollut mukana vain ryhmärooleissa, joten tällaisen yksittäisen roolin saaminen oli jännittävää. Roolin saatuani soitin heti kotiin ja kerroin perheelleni, Holopainen sanoo.

Näytösviikolla 9-vuotissyntymäpäiväänsä viettänyt Holopainen kertoo roolin lisänneen hänen harjoittelumotivaatiotaan. Hän odottaa jo innolla tulevia kilpailuja, näytöksiä ja leirejä.

Pääroolin aikuisena Ruususena luistellut Anni Kujala oli myös onnellinen roolistaan. Pääosan esittäjällä on kuitenkin myös paljon harjoituksia ja vastuuta.

- Vaikeinta oli suunnitella omia osuuksia, sillä niitä oli niin paljon. Onneksi valmentajilta ja muilta luistelijoilta sai paljon apua ja tukea, Kujala kertoo.

Lukiossa toista vuotta opiskeleva Kujala saapui kenraaliharjoitukseen suoraan lentokentältä. Hän osallistui lukionsa järjestämälle opintomatkalle, joka ajoittui samalle viikolle näytöksen kanssa.

- Matka osui näytöstä ajatellen melko huonoon ajankohtaan, mutta näytöspäivä sujui silti todella hyvin. Harjoittelin ahkerasti ennen lähtöä, jotta voisin nauttia matkasta täysillä, Kujala sanoo.

Sekä Holopainen että Kujala pitivät siitä, että roolin ansiosta sai luistella monien eri luistelijoiden kanssa. Holopainen pääsi treenaamaan itseään vanhempien mukana. Kujala puolestaan harjoitteli useiden eri ryhmissä luistelevien kanssa.

Kevätnäytös oli kaiken kaikkiaan onnistunut. Luistelun ilo näkyi niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kasvoilta, ja pukukopeista saattoi kuulla onnellisia nauruja.

Seuraava NTL:n tapahtuma on jo kolmatta kertaa järjestettävä improvisaatiokilpailu Mov(i)es On Ice, joka käydään Klaukkalan jäähallillla 13.5.

Nurmijärven Taitoluistelijoissa on monia eri ryhmiä kaikenikäisille lapsille, nuorille ja aikuisille. Ilmoittautuminen tulevalle kaudelle on nyt auki seuran nettisivuilla.