K1

K1K1 on kilpaileva yksinluistelun ryhmä, jossa osallistutaan aluesarjat ja  kansalliset noviisit tason kilpailuihin.
Ryhmän valmentajaYksinluistelun vastuuvalmentajat Maj Holmberg ja Katja Lähteenmäki
K1-ryhmäläiset

Helmi Holopainen, Toivo Ilomäki, Lara Lindqvist, Fanny Lahti, Janette Ratilainen, Lilja Holopainen, Aada Hellman, Erika Harju, Wilma Paananen, Luka Kauppinen, Jessica Martikainen, Elina Zhang.

Pelisäännöt

Pelisäännöt 2023-2024:

1. Ei saa kiusata.

2. Kuunnellaan valmentajaa.

3. Tullaan ajoissa treeneihin.

4. Ota kaikki tavarat oheisiin.

5. Tee parhaasi jäällä ja oheisissa.

6. Kannustetaan kaikkia.

Vanhempien pelisäännöt 2023-2024:

1. Pidetään huolta nuoren kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista (ravinto, lepo).
2. Annetaan valmentajille työrauha.
3. Käytetään viestinnässä oikeita kanavia
5. Hoidetaan ilmoittautumiset ja laskut ajoissa
6. Osallistutaan tasapuolisesti seuran toimintaan ja kannustetaan kaikkia tasapuolisesti

K1 jäälläK1 -ryhmässä harjoitellaan viikossa kuusi kertaa jäällä. Ryhmä harjoittelee mm. kaksois- ja kolmoishyppyja ja niiden yhdistelmiä, kilpailuvaatimusten mukaisia piruettitaitoja, ilmaisua ja esittämistä sekä omaa kilpailuohjelmaa.
K1 oheisissaK1 -ryhmä harjoittelee oheisissa kahdesti viikossa sekä kerran viikossa fysioterapiassa ja kerran viikossa joogassa. Oheisharjoittelu on suunniteltu tukemaan jääharjoittelua. Pääpaino on fyysisessä harjoittelussa, vartalon hallinnassa, oikeiden liikeratojen harjoittelussa sekä kimmoisuuden ja aerobisen kestävyyden lisäämisessä. Luistelijoiden ikä huomioidaan oheisharjoittelussa ja jokaiselle räätälöidään omaan ikä- ja kehitystasoon sopivia harjoitteita.
Vakuutukset/
lisenssit
Seura edellyttää, että K1-ryhmässä luistelevilla alle 18-vuotiailla on riittävä vakuutusturva. Kilparyhmissä luistelevien tulee hankkia kilpailusarjan edellyttämä STLL:n lisenssi ja ilmoittaa kirjallisesti ryhmän valmentajalle lapsen muun vakuutusturvan kattavan luistelun yhteydessä mahdollisesti sattuvat tapaturmat. Kilpailuihin osallistuvilta kilpaluistelijoilta edellytetään lisenssin  hankkimista.