KB

KBKB on kilpaileva yksinluistelun ryhmä, jossa kilpaillaan Taitajat Axel-sarjassa, tähtisarjoissa ja kansallisissa sarjoissa. KB-ryhmissä harjoittelu on tavoitteellista kilpaharjoittelua kevyempää.
Ryhmän valmentajaYksinluistelun vastuuvalmentajat Maj Holmberg ja Katja Lähteenmäki
KB-ryhmäläisetElla Viira, Elsa Sainio, Lilja Saari, Enni Ålander, Ella-Maria Konttinen, Aada Leskelä ja Ines Kortelainen
Pelisäännöt

Pelisäännöt 2023-2024:

1. Kannustetaan toisiamme
2. Ollaan kaikkien kavereita
3. Käyttäydytään asiallisesti
4. Keskitytään harjoitteluun sekä pidetään hauskaa jäällä
5. Yritetään noudattaa terveellisiä elämäntapoja
6. Ollaan ajoissa treeneissä ja lämmitellään ennen jäätä

Vanhempien pelisäännöt 2023-2024:

1. Tuetaan ja tsempataan tasapuolisesti kaikkia luistelijoita
2. Annetaan valmennukselle työrauha
3. Tuetaan terveellisten elämäntapojen noudattamisessa
4. positiivinen ilmapiiri
5. Osallistutaan seuran toimintaan aktiivisesti

KB jäälläKB-ryhmässä harjoitellaan viikossa kolme kertaa jäällä. Ryhmä harjoittelee mm. kaksoishyppyja ja niiden yhdistelmiä, kilpailuvaatimusten mukaisia piruettitaitoja, ilmaisua ja esittämistä sekä omaa kilpailuohjelmaa.
KBA oheisissaKB -ryhmä harjoittelee oheisissa kerran viikossa. Oheisharjoittelu on suunniteltu tukemaan jääharjoittelua. Pääpaino on fyysisessä harjoittelussa, vartalon hallinnassa, oikeiden liikeratojen harjoittelussa sekä kimmoisuuden ja aerobisen kestävyyden lisäämisessä. Luistelijoiden ikä huomioidaan oheisharjoittelussa ja jokaiselle räätälöidään omaan ikä- ja kehitystasoon sopivia harjoitteita.
Vakuutukset/ lisenssitSeura edellyttää, että KB-ryhmässä luistelevilla alle 18-vuotiailla on riittävä vakuutusturva. Kilparyhmissä luistelevien tulee hankkia kilpailusarjan edellyttämä STLL:n lisenssi ja ilmoittaa kirjallisesti ryhmän valmentajalle lapsen muun vakuutusturvan kattavan luistelun yhteydessä mahdollisesti sattuvat tapaturmat. Kilpailuihin osallistuvilta kilpaluistelijoilta edellytetään lisenssin  hankkimista.