KB

KB- ryhmä on kevennetty kilpalinja lajia toissijaisesti harjoitteleville tähtisarjoissa kilpaileville kilpaluistelupohjan omaaville luistelijoille tai harrastepuolelta kilpapuolelle siirtyneille ja kilpauraa aloitteleville luistelijoille. Ryhmäläiset kilpailevat taitajissa ja tähtisarjoissa.

Ryhmän valmentaja

Yksinluistelun vastuuvalmentajat Maj Holmberg ja Katja Lähteenmäki

Ryhmän luistelijat

Ines Kortelainen, Sara Lindström, Iiris Olkinuora, Veera Pietilä, Lilja Saari, Elsa Sainio, Fanny Sjöholm, Minni Tynkkynen, Enni Ålander

Pelisäännöt

Pelisäännöt 2023-2024:

1. Kannustetaan toisiamme
2. Ollaan kaikkien kavereita
3. Käyttäydytään asiallisesti
4. Keskitytään harjoitteluun sekä pidetään hauskaa jäällä
5. Yritetään noudattaa terveellisiä elämäntapoja
6. Ollaan ajoissa treeneissä ja lämmitellään ennen jäätä

Vanhempien pelisäännöt 2023-2024:

1. Tuetaan ja tsempataan tasapuolisesti kaikkia luistelijoita
2. Annetaan valmennukselle työrauha
3. Tuetaan terveellisten elämäntapojen noudattamisessa
4. positiivinen ilmapiiri
5. Osallistutaan seuran toimintaan aktiivisesti

KB jäällä

KB-ryhmässä harjoitellaan 2 tai 3 kertaa viikossa jäällä luistelijan oman valinnan mukaan. Ryhmässä harjoitellaan hyvän perusluistelutaidon lisäksi kaikkia kaksoishyppyjä sekä muita elementtejä.

KB oheisissa

KB -ryhmä harjoittelee oheisissa kerran viikossa. Oheisharjoittelu on suunniteltu tukemaan jääharjoittelua. Pääpaino on fyysisessä harjoittelussa, vartalon hallinnassa, oikeiden liikeratojen harjoittelussa sekä kimmoisuuden ja aerobisen kestävyyden lisäämisessä. Luistelijoiden ikä huomioidaan oheisharjoittelussa ja jokaiselle räätälöidään omaan ikä- ja kehitystasoon sopivia harjoitteita.

Vakuutukset/ lisenssit

Seura edellyttää, että KB-ryhmässä luistelevilla on riittävä vakuutusturva. Kilpailuihin osallistuvien luistelijoiden tulee hankkia kilpailusarjan edellyttämä STLL:n kilpailupassi ja luistelijoiden, jotka eivät kilpaile tulee hankkia STLL:n harrastepassi. Vakuutuksettoman passin oston yhteydessä tulee ilmoittaa kirjallisesti ryhmän valmentajalle lapsen muun vakuutusturvan kattavan luistelun yhteydessä mahdollisesti sattuvat tapaturmat.