Majlle ja Katjalle STLL:n pronssiset ansiomerkit

1.7.2020

Liittokokous myönsi merkit valmennuksellisista ansioista.

Suomen Taitoluisteluliitto myönsi 25.6.2020 liittokokouksessaan NTL:n yksinluisteluvalmentajille Maj Holmbergille ja Katja Lähteenmäelle pronssiset ansiomerkit.

Pronssinen ansiomerkki valmennuksellisista ansioista voidaan myöntää päätoimiselle valmentajalle, joka on tehnyt tuloksellista työtä vähintään II-tason valmentajana 10 vuoden ajan tai tehnyt muuten valmenustehtäviä erityisen ansiokkaasti vähintään 10 vuoden ajan.

Maj ja Katja ovat kumpikin vaikuttaneet ja valmentaneet NTL:ssä jo seuran alusta, vuodesta 1985 lukien ja valmentaneet tuloksekkaasti niin suurta joukkoa kilpailevia yksinluistelijoita kuin myös seuran harrastajaryhmiä. Heidän vaikutuksensa erityisesti seuran yksinluistelupolun ja yksinluistelijoiden taitotason kehittymiseen on ollut suuri ja on hienoa, että kiitokseksi upeasta työstään heille myönnettiin ansiomerkit seuran juhliessa myös 30. toimintakauttaan.

Ensimmäisenä NTL:n valmentajana pronssisen ansiomerkin sai seuran perustamiseen ja toimintaan keskeisesti vaikuttanut Carita Takala vuonna 1995. Myös Frozen Mistralin valmentaja Inka Bister on palkittu pronssisella ansiomerkillä. Inka on saanut merkkinsä jo vuonna 2018.

Löydät lisää tietoa liiton ansiomerkeistä ja ansiomerkkien saajista vuosien varrelta täältä.