Luistelun riemua onnistuneissa NTL:n kutsukilpailuissa

31.10.2021

Reippaissa Tinteissä luistelivat Timi Zhang, Meini Karling, My Salmi, Julia Kolehmainen, Kielo Holopainen ja Mila Nikkinen.

Yksinluistelun kotikisat 29-30.10.2021 Klaukkalassa

Nurmijärven Taitoluistelijat järjestivät viime viikonloppuna 29-30.10.2021 yksinluistelun kutsukilpailun Klaukkalan jäähallilla. Perjantai-illan ja lauantaipäivän aikana kilpailuissa luisteli yli 120 lasta ja nuorta yhdeksästä eri taitoluisteluseurasta.

Tällä kertaa kilpailtiin tähtisarjojen yhdeksässä kilpailusarjassa: Taitajat ei Axel, Taitajat Axel, Aluedebytantit, Tintit, Minit, B-silmut, Aluesilmut, Aluenoviisit sekä Aluejuniorit. NTL:n luistelijoita kilpailuihin osallistui yhtä sarjaa lukuun ottamatta näistä jokaiseen sarjaan, yhteensä 25 luistelijaa.

Monelle seuramme luistelijalle nämä kotikisat olivat kauden avauskilpailu, sekä muutenkin viime kaudelle osuneiden koronasulkujen vuoksi ensimmäiset kilpailut pitkään aikaan. Jäällä nähtiinkin pukujen upeaa väriloistoa, onnistuneita ohjelmia ja ennen kaikkea suurta luistelun riemua, kun vihdoin päästiin kilpailemaan ja esiintymään live yleisölle.

Kaikki seuramme luistelijat onnistuivat ohjelmissaan hienosti. Lilja Holopainen (Minit), Elina Zhang (Aluesilmut), ja Anni Kujala (Aluejuniorit) sijoittuivat omissa sarjoissaan upeasti toiseksi. Toivo Ilomäki luisteli Taitajat Axel -sarjassa kolmanneksi. Lisäksi Minit-sarjassa Olivia Leskelä sai erityismaininnan kauniista liukuasennoista.

Kilpailussa olivat mukana myös ihka ensimmäisissä taitoluistelukilpailuissaan seuramme nuorimmat kilpaluistelijat, kuusi 7-8 vuotiasta luistelijaa Tintit-sarjassa. Tintit kilpailevat Suomen Taitoluisteluliiton suosituksen mukaan pääasiassa vain oman seuran kilpailuissa. Tintit-sarjassa Kielo Holopainen sijoittui ensimmäiseksi, Mila Nikkinen toiseksi ja Meini Karling kolmanneksi.

Lauantaina kilpailun jäänhoitotauolla esiintyi vauhdikkaasi NTL:n aikuisten muodostelmaluistelujoukkue Frozen Mistrals. Joukkue esitti tälle kaudelle ensimmäistä kertaa kilpailuohjelmansa ”Männistön Wenlat”, joka pohjautuu Aleksis Kivi -teemaan. Joukkue kilpailee kansallisessa aikuistensarjassa ja odottaa jo kovasti kilpailukauden avausta muodostelmaluistelun 1. valintakilpailuissa 20.11.2021 Jyväskylässä.

Luistelijoiden lisäksi joukko valmentajia ja talkoolaisia on tehnyt suuren työn kilpailujen mahdollistamiseksi. Onnistuneiden kotikilpailujen jälkeen onkin hyvä jatkaa kohti seuraavia kilpailuita.

Kilpailun tulokset löytyvät kilpailusivuilta.